Romatizma vücut hareketini sağlayan kas veya iskelet sisteminde , genellikle ağrıya, hareket sınırlaması ve şişliklere yol açmaktadır. Vücudun çeşitli bölgelerinde bir çok rahatsızlıklara sebep olan hastalığa romatizma adı verilir. Romatizma hastalığının iki yüzden fazla çeşidi bulunmaktadır.Bazı romatizma çeşitleri bayanlarda daha fazla görülmüş olsa da gut hastalığı gibi erkeklerde daha çok görülen çeşitleri de vardır. Romatizma ileriki yaşlarda daha sık görülmektedir.Yüksek ateş, ağrı,eklem tutulmasına benzer şikayetler ayrıca çocuklarda da görülür. Romatizma acı verici bir hastalık türüdür, aniden ortaya çıkması olasıdır aynı zamanda yavaş, yavaş da ilerlemesi mümkündür. Romatizma hastalığını, iltihaplı romatizma ve iltihapsız romatizma olmak üzere iki gruba ayırabiliriz. İltihaplı romatizma zararlı mikroorganizmalar ,bağışıklık sisteminin işlevini kaybetmesi sonucu yada ürik asit benzeri bazı maddelerin yapmış olduğu zarar sonucunda oluşan iltihap tipleri türünde görülmektedir.iltihapsız romatizma ise iltihabın özellikle eklem bölgelerine yerleşerek o bölgelerde aşınmalara sebep olmasıyla oluşmaktadır. En sık görülen romatizma çeşidi ise doku romatizmasıdır. Ve doku romatizmasının çok dikkatli olarak takip edilmesi gerekir. İltihaplı eklem romatizması hastalığı genç yaşlarda ortaya çıkabilir, ve tedavi süresi çok uzun sürer. Hareketlerin sınırlanmasına sebep olan bu hastalık için.Bir çok bitki kullanıldığı bilinmektedir. Romatizma hastalığı için şifalı bitkiler dahilen kullanılmak üzere ve yanı sıra bazı bitkilerde haricen kullanılır. Toplumumuzda romatizma hastalığı sıklıkla görülen bir hastalıktır. Romatizma hastalığı dahilen ve haricen (ağrı kesici olarak) tedavi edimelidir. İltihaplı romatizma hastalığı için faydalı bitkiler ,ısırgan yaprağı ,mürver çiçeği, papatya, kırık kilit otu, kekik, biberiye ve mercan kökü bu bitkileri karıştırarak (bir tutam) bitki çayı elde edilebilir. İltihaplı romatizma hastalığına faydası olacaktır. Romatizma hastaları için faydalı bitkiler, zencefil, çin geveni, defne tohumu, bu bitkiler karıştırılarak (bir tutam ) bitki çayı elde edilebilir.

Daha detaylı bilgi almak için Etiler’de bulunan Estetik Plastik ve Rekonstrüktif kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.

Nispetiye cad. Levent 1Apt : No:34 Daire: 1Levent – Beşiktaş – İstanbul Turkey www.drhanifeakinoglu.com www.raananestetik.net

info@drhanifeakinoglu.com

Tel : 0212 351 54 78 / 0545 861 91 62