Meme küçültme, aşırı meme büyüklüğü ve ağırlığı nedeniyle yaşam konforunu engelleyen durumlarda yapılmak üzere ilk olarak yapılmaya başlanmıştır. Örneğin aşırı boyun ve omuz ağrılarında, göğüs ağırlığına bağlı eğik yürümede, aşırı katlantı nedeniyle terlemeden şikayetçi hastalara önermekteyiz.

Meme küçültme sırasında aşırı cilt, meme dokusu ve yağ doku alınır, meme dokusu ve de meme başı daha yukarı toplanır ve meme başı küçültülür.

Bu ameliyat memenin büyüklüğüne göre değişmekle birlikte ortalama 3 saat sürer.

Bu ameliyat ile beklenen gövde kısmının daha ince görünmesi ve de vücut üste ve alt bölgesinde orantılı görünüm elde etmektir.

Meme küçültme ameliyatları sonrası ağırlık azaldığı için fiziksel hareketler artar ve buna bağlı olarak kilo kaybı da gözlenir.

Meme küçültme ameliyatlarının psikolojik yönü nedir?

Meme küçültme ameliyatlarının büyük psikolojik faydaları vardır. Bilindiği üzere büyük, sarkık ve hantal göğüsler kişiyi olduğundan yaşlı gösterir. Dik ve dolgun göğüsler ise daha genç gösterir. Hastanın yaşam kalitesi artar. Vücut oranı düzelir ve buna bağlı olarak daha güzel kıyafet giyimi kişinin özgüvenini arttırır. Ayrıca dik ve dolgun göğüsler de özgüven artışında etkilidir.

Meme küçültmeye ihtiyacım var mı?

Başvuran birçok kadın kendi göğüslerinin bedenlerine göre büyük ve sarkık olduğundan, omuz ağrısından, boyun ağrısından ve de göğüs altlarına terlemeden şikayetçi olarak başvurur. Yapılan muayenede meme başının olması gereken boyun-gövde birleşim ortasına uzaklığı, ve de hacmi değerlendirilir.

Meme küçültme için başvuran kadınların tipik işaretler ve belirtileri:

Meme küçültme ameliyatında dren konulur mu?

Meme küçültme ameliyatlarında genellikle dren konulmamakla birlikte hastanın durumuna göre dren konulması gereken durumlar olabilir. Bu durumlar kan sulandırıcı kullanan hastalar, sigara içen hastalar, aşırı büyük meme dokusu olan hastalarda konulması gerekebilir. Bu drenler ortalama 2-3 gün sonra alınır.

Drenler alınırken ağrı duyulmaz.

Drenlerin alındığı yere dikiş atılmasına gerek olmaz, kendiliğinden küçülür ve kapanır.

Meme küçültme ameliyatlarında iz nerede olur?

Meme küçültme ameliyatlarında iz, meme başı ve aşağıya doğru uzanmak üzere olabilir.

Çok büyük meme dokusu alındığı ve deri fazlalığı çok olduğu durumlarda cildin çıkarılmasına bağlı olarak iz meme altından sırta doğru uzanacak şekilde de olabilir. Her iki cerrahi iz zamanla iyice soluklaşır, iz kremi kullanılması önerilir.

Meme ameliyatlarından sonra ne zaman günlük hayata dönüş olur ve spor yapılabilinir?

Meme ameliyatlarından sonra ortalama 5-7 gün içinde gündelik hayat dönülebilinir, ağır spor ve egzersize yaklaşık 1 ya sonra başlanabilinir.

Meme küçültme ameliyatlarından sonra emzirme mümkünmüdür?

Meme küçültme ameliyatlarından sonra meme başının korunması ve de geride kalan süt kanalları emzirmeye olanak verir.

Meme küçültme ameliyatından sonra tekrar sarkma olur mu?

Meme küçültme sonrasında kilo alıp vermeye ve de ilerleyen yaşla birlikte bir miktar gevşeklik ve sarkma görülebilinir, fakat eskisi kadar büyüme ve de sarkma beklenmez.

Meme küçültme ameliyatından sonra his kaybı olur mu?

Meme küçültme ameliyatlarından sonra his kaybı beklenmemekle birlikte olası duyu azalması birkaç ay içinde veya 1 yıla kadar düzelir.

Meme küçültme ameliyatı sonrası çıkarılan doku tahlile gitmeli mi?

Hastanın tercihi veya takip eden doktorunun önerisine göre gönderilmesi daha iyi olacaktır.

Ameliyat öncesi meme filmi yaptırılmalıdır?

Ailede kanser hastası olan adaylarda, şüpheli kitle takibinde olan veya tercih eden hastalarda önerilmektedir.

Bu konuda detaylı bilgi almak üzere Etilerde kliniğimize başvurabilirsiniz. Bayan cerrahi ekip ve estetik cerrahi uzmanından detaylı bilgi alabilirisiniz