Bulaşıcı bir hastalık ya da Enfeksiyon hastalıkları, intaniye olarak da bilinir, hastalık yapıcı herhangi bir yolla insana geçme özelliğindeki parazitlerin ve ya mikropların vücuda girmesiyle ortaya çıkan hastalıklardır.

Hastalığı oluşturan organizmalar, virüsler, bakteriler, riketsialar, mantarlar olabilir. Bu tür bulaşıcı bütün hastalıklar bir veya birkaç yolla insana geçebilme özelliğindedir. Hayvandan insana, insandan insana olduğu gibi, topraktan insana da bulaşma oranı yüksektir. Genellikle ; aksırırken, öksürürken, konuşurken, ağızdan çıkan damlacıkların başkası tarafından teneffüs edilmesiyle (verem, boğmaca ve çeşitli solunum yolu hastalıkları); deri temasıyla ve cinsel temasla, kişinin kullandığı çamaşır, yatak eşyası ve yiyecek eşyaları gibi malzemeler vasıtası ile, hayvanların insandan insana veya hayvanlardan insana hastalık taşıması ile ( su ile bulaşan hastalıkların en başında tifo, dizanteri, kolera ve parafito olarak sayılabilmektedir. Yiyeceklerle de besin zehirlenmesi ve gastroenteritler meydana gelebilmektedir.), hastalıklı bir anneden hamilelik sırasında ve ya doğum esnasında bebeğe hastalık bulaşması ile (frengi, kızamıkçık, gonore konjonktiviti, bel soğukluğu mikrobunun yaptığı göz iltihabı da bu yolla bulaşabilir.). Suni olarak meydana getirilen bağışıklıkta, kişiye zayıflatılmış, ölü mikroplar veya mikrop maddeleri verilir. Bu tarz olaylara karşı hastalık belirtileri hasıl olmaksızın antikor teşekkül eder. Böylelikle kişinin hastalığa karşı da korunması sağlanmaktadır. Bir çok hastalığa karşı kullanılan aşılar genelde bu tarzdadır. Aşıların çoğu her bulaşıcı hastalıkta tesirli olmayıp, sadece belli bir sayıda hastalıklarda etkilidir. Hastalığa yakalananlar şunlardır; bulaşıcı hastalıkların salgın olduğu yerlere gidenler, üç aylıktan daha da küçük bebekler, ailesinde ve ya akrabasında bulaşıcı hastalık taşıyan kişi bulunduranlar, yatalak ve yaşlı olanlar, kanser gibi bağışıklık sisteminin felce uğratan bir hastalığı olanlar,bağışıklığı bastıran ağır ilaçlar kullananlarda görülmektedir.

Bulaşıcı hastalıkların tedavisi oldukça çeşitli olup , hastalık yapıcı mikrobun cinsine göre de değişmektedir.

Daha detaylı bilgi almak için Etiler’de bulunan Estetik Plastik ve Rekonstrüktif kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.

Nisbetiye cad. Levent  1Apt : No:34 Daire: 1Levent – Beşiktaş – İstanbul  Turkey

www.drhanifeakinoglu.com

www.raananestetik.net